Wednesday, September 02, 2009

Ting jeg virkelig liker.

1. Når jeg må ringe noen og de ikke tar telefonen, men sier at jeg kan legge igjen beskjed etter pipetonen. På denne måten får jeg sagt alt jeg skal si, nesten i èn setning, uten å bli avbrutt og måtte gå igjennom tomsnakk.

2. Folk man ikke nødvendigvis kjenner så innmari godt, men som man har masse å snakke om med allikevel.
3. Regnvær. Ikke bare er synet og lyden vakker, det gjør luften frisk som om hele verden er nyfødt. I tillegg har man en ganske real grunn til å kose seg i sitt eget selskap foran tv'en, som er på mute, mens man hører på musikk, tegner eller skriver OG har et utvalg av bøker man vil lese ved siden av.

4. Å høre på radio og plutselig kommer det en sang man liker utrolig godt. Det blir noe helt annet å høre musikk på radio. Da kan man ikke bare trykke skip, og derfor nyter man gjerne sangen mens den varer.

5. Vann. Jeg er glad det finnes for å si det sånn.

6. Store plakater og bilder i svart-hvitt.7. Kvelden og natten er vakker i seg selv, og man skjønner godt hvorfor det er blitt slik at spøkelser, varulver, vampyrer, nisser, troll og grevlinger kommer frem på denne tiden. Ting ser helt annerledes ut, mennesker blir magiske, og alt man gjør går saktere og virker mer glamorøst. Denne tiden av døgnet er tiden for hemmeligheter, mot og mysterier. Flott.

8. Dager hvor man bare er glad tvers gjennom, og alt går så mye lettere enn vanlig.

Akkurat nå sier radioen at jeg er en superhelt, at klesskapet mitt er fullt av merkelige kostymer, og at Gjensidige er de som kan hjelpe meg med å virkelig omfavne følelsen.

Jeg synes det er så flott med lister over ting man ofte kan ta litt for gitt, særlig når man egentlig setter så stor pris på de. Det er dette som utgjør lykke, eller hva? God is in the details?
Ordet alene, er forresten et av de vakreste norske ordene jeg vet om. Får nesten lyst til å kalle datteren min det.

2 comments:

Elizabeth said...

Dette innlegget likte jeg! Skikkelig feelgood:D Men første punktet på listen ble jeg litt tvilsom av.. jeg trodde et øyeblikk innlegget skulle være sarkastisk :p Jeg hater telefonsvarere, ta telefonen for svarrrte. Idiotisk nok er vel jeg en av de som ALLTID lar vedkommende snakke med telefonsvareren fremfor meg.. :)

Men bra innlegg! Og du har rett i at lykke ligger i små detaljer, OG at alene var et fint ord:D

Merete*-' said...

Ettersom Elizabeth sa det jeg skulel si... sånt skjer når man er treg, fy merete I did not do good*slap* ERgo vil jeg kmmentere:D
1. Jeg er såret! (Jeg tar alt personligP;)
2. Fins det? P; høres ut som noe bare film får til, and they lived happily ever after...
3. Regn<3 elsker å stå i regnet, det er da man skal være ute alene.
4. Åh ja man blir litt beruset av å høre en god sang out of the blue.
5. XD
6. Totally, men så kan jeg gå begge veierP; you know what I'm sayin' hoho...
7. Amazing!
8. Oh I know.
Radioen ble plutselig veldig intressant. Det var en russer som studerte det norske språket og mente "erlig arbied" var noe av det vakreste han hadde hørt.
Elsker den nye bloggen din btw. Tatt bildet selv?<3<3<3