Tuesday, September 15, 2009

Nobody puts Baby in a corner.

Min store helt fra Dirty Dancing er død.
Patrick Swayze ble bare 57 år gammel. Jeg har elsket Dirty Dancing siden jeg var 12 og det vil være utrolig trist å se denne filmen nå som jeg vet at Swayze ikke lever lenger. Utrolig trist. Hvem har ikke drømt om å være Baby, som reiser til høyfjellshotellet Kellermans, og ender opp med å møte sitt livs kjærlighet? Måten de danser på er helt utrolig. Hvordan to mennesker nesten kan bli ett gjennom bevegelse. Jeg har aldri sett en bedre danser en Patrick Swayze i Dirty Dancing, og jeg har aldri blitt så ofte forelsket som hver gang jeg ser denne filmen. Jeg danset meg gjennom huset etter å ha sett den da jeg var mindre, og var sikker på at neste gang jeg dro på ferie ville jeg møte Johnny Castle.
Dirty Dancing var mer en drøm enn en film. I hvert fall for meg.

1 comment:

Merete*-' said...

Det var utrolig trist. Spesielt ettersom du er baby på alle måter! Han er fullstendig uforglemmelig i den filmen.
<3<3<3