Saturday, August 01, 2009

I am the eggman.

Jeg er overhodet ikke i et blogghumør for øyeblikket, men jeg gjør det allikevel fordi jeg har tid og mulighet.
Vi kom hjem fra London i går, en tur som på mange måter var vellykket. Slitsomme, men verdifulle dager i London city, Notting Hill og Abbey Road for å nevne noen. Turer til Tower of London, Picadelly Circus, Madame Tussauds, Big Ben, London Eye og Buckingham Palace. Alle attraksjonene var helvete fordi det var slutten av juli, da hele verden bestemmer seg for å dra til London og se på de samme tingene til samme tid, men det gikk nå. Det ble lange dager og sene kvelder i baren og jeg har prøvd diverse drinker tilogmed. Bloody Mary var overhodet ikke som jeg hadde forestilt meg. Nå tenker jo jeg på alle drinker som søte og fruktige, men denne tok kaka. Det var som å drikke lunken tomatsuppe med sprit i. Du kan jo forestille deg.
Høydepunktet for meg var nok da jeg krysset fotgjengerfeltet i Abbey Road. Bokstavelig talt i Beatles' fotspor!
London har jo også byttet navn til Swineflu Central, og dette gikk ikke ubemerket hen. ALLE skvatt og stirret nevrotisk på personen som skulle være så uheldig å hoste eller nyse. Selv var jeg vel en av de som stirret mest med ''du-burde-være-i-isolat-og-ikke-her-på-gata-og-smitte-uskyldige-mennesker-med-bakteriene-dine''-blikket. I veske og lommer bar vi desinfiserende alle sammen og det var faktisk en del asiatere som hadde valgt å gå med munnbind for å skape litt ekstra panikk og usikkerhet. Det er vel egentlig ikke stort mer å si, annet enn at jeg elsket det!

Nesten identiske? Pappa nektet å stille seg midt i veien for å få bildet ordentlig, så jeg måtte ta til takke med dette. Jeg må dra tilbake med et litt modigere crew.

2 comments:

Merete*-' said...

Holy Crack! Det er det kuleste jeg har sett! Elsker den nye header'n. En smule missunelig på ditt fanastiske eventyr, men jeg skal unne deg detP; BTW I need details! :D Dere fikk sett alt som er av London, very nice! Forresten vil jeg gjerne risikere livet slik at du får det perfekte bilde. Call me. <3<3<3
Jeg har savnet det altfor mye.

Elizabeth said...

Jeg risikerer my life og står gjerne midt i veien :D

Høres ut som London treated you well, baby.