Monday, August 03, 2009

A whole new world.

Da er det klart. Om ca to uker drar jeg nordover til Tromsø. Her skal jeg leve og her skal jeg bo til sommeren 2010. Det høres forferdelig lenge ut når jeg tenker på det, og det er det jo i og for seg også.
Jeg har kommet inn på psykologi ved universitetet i Tromsø, og har bestemt meg for å gjøre noe som ikke ligner meg: ta sjansen. Jeg skal forlate redet og prøve meg i fjerne strøk. Det positive for bloggen er da at den blir nyttig. Nå får jeg nemlig en grunn til å blogge, og det er en grunn til at de her hjemme også skal blogge flittig slik at vi ikke faller utenfor. Denne bloggen blir da en slags studieblogg hvor jeg skal skrive hva som foregår oppe i Tromsø. Dere er nå heldige da.
I dag er det da mandag klokken kvart på ett. Jeg har allerede rukket å være på telefon med Samordna og Universitetet, ingen av dem var til spesielt stor hjelp. Nå er det spennende om jeg finner et sted å bo. Dagens bitre erfaring: barnebarnet til broren til mormor jobber i Tromsø og leier ut hybel til studenter. Jeg fikk akkurat vite at hun hadde leid den ut til en annen fyr fordi hun ikke visste at jeg skulle til Tromsø. Det var surt.
Fremtiden, som nå er nåtiden ble ikke slik jeg hadde sett den for meg, men det trenger ikke være på en negativ måte. Jeg har gnålt om å ville prøve meg på egenhånd og reise hjemmefra og nå skjer det. Jeg gleder meg faktisk.

2 comments:

Elizabeth said...

Jeg er superglad på dine vegne, til tross for at jeg kommer til å savne deg VELDIG.

MEN, det gir meg flere unnskyldninger til å reise bort og til deg:D

Merete*-' said...

WEll good for you, you tell that ocean Todd! Den hybelen din kommer til å bli en slags timeshareP; slik som vi kommer til å oppsøke deg. Gleder meg allerede til å lese om... "The new adventures of the kathonkinator" comming to a theater near you. (batteries not included)
I miss you already:|
<3<3<3<3