Thursday, November 20, 2008

Gebursdag!

I dag er det moi som har gebursdag! Endelig er jeg også 18!!
Nå skal jeg gå og kjøpe øl.
Neida. Jeg skal stemme ved neste valg!
I dag har vært en utrolig morsom gebursdag! Siden det er torsdag skulle jeg jo på skolen, så klokken 06.00 kommer mamma og pappa ned på rommet med stearinlys, kanelboller og gaver.
Selvsagt valgte jeg ut gavene selv så det ble ikke det helt store overraskelsesmomentet.
Allikevel, fine gaver.:)
I natt, noen minutter før tolv, ringte Elisbjeta meg og vi snakket til klokken ble tolv. Da sa hun gratulerer med dagen! Så snakket vi litt til før vi la på.
Så får jeg meldinger og en telefon fra Doris (Merete). Hun åpner samtalen med en sang.
Ni bananer for det (den tiende går du glipp av fordi det var tross alt langt på dag so to speak).
Når jeg kommer på skolen er det full hurra og masse gratulasjoner gjennom hele dagen.:) Læreren min fikk til og med hele klassen til å reise seg og synge en noe laber bursdagssang.
Jeg fikk TO kaker i dag, og det bare på skolen! Merete hadde med den ene, en sjokoladekake med stjerner og tallet 18 på. Det endte på magisk vis med at hele klassen fikk den kaken. Så kommer Elsbjeta og banker på klasserommet. Og så kommer hun med brownies! Med lys OG melis på! For noen venner jeg har altsååå!
Så skrev Merete gratulerer med dagen på it's learning også. I tillegg fikk jeg et langt kort fra resten av elevrådet!
Som om ikke det var nok: jeg og Merete gikk en tur innom Rema 1000 etter skoletid for å kjøpe tyggis. Han skikkelig hyggelige som pleier å sitte i kassa, var på plass i dag også, og Merete fortalte alle i dag at jeg hadde gebursdag. Da han fikk vite det, spratt han opp og sa; vent litt!
Så løp han av gårde og kom tilbake med en stor pose twist! <3>Så kommer jeg hjem og ser i avisen mens mamma og pappa står litt for tilfeldig over meg og ser på mens jeg blar. Så kommer jeg frem til fødselsdagannonsene i Budstikka og ser at Kathinka er dagens bursdag! Det var fullstendig uventet. Hahaa. Så det var koselig at det var så mange som ga meg oppmerksomhet i dag! Feiring blir det vel med galehuset på søndag og med venner i januar.:) Lille Noa har gebursdag dagen etter meg, så han blir da ett år i morgen! Søtisen skal feire på lørdag og Onkel Kathinka er selvfølgelig tilstedet med splitter nye gummistøvler så han skal lære seg hva søle er til.

Så: Happy birthday to me og Tusentakk til alle som har stått på for min skyld i dag!<3>

1 comment:

Elizabeth said...

Aww, så hyggelig rema1000 mann:D
Og resten av dine perfekte venner:D Høhø;p