Thursday, July 02, 2009

Until the day is the day that are no more.

Kathinka er midt i et omfattende ryddeprosjekt i dag, så jeg fant ut at det var en god idè å ta sjansen til å blogge nå mens jeg enda har litt tid.
Ryddesoundtracken er George Michael og Mary J Blige - As.

Onsdagen gikk til Sandvika med Marie hvor jeg anskaffet en rimelig stilig samlecd av George Michael, Tonight - Franz Ferdinand og Cloud 9 George Harrison. Av dvd'er så har jeg endelig klart å summe meg til å få tak i alle tre Hannibal- filmene og ''The house of the spirits'' - min favorittfilm som liten. Etter mangfoldige timer på storsenteret spiste vi middag på Bambus Sushi som Marie introduserte meg for i sin bursdag, og som har vært en hit hos meg siden da.
Jeg føler også at jeg må reklamere og advare mot den utrolig dårlige filmen vi så etterpå. ''Drag me to hell''. Jeg håper virkelig denne filmen er ment til å gjøre narr av andre dårlige skrekkfilmer. Det var utrolig mange skrekkmomenter, som ikke var spesielt skumle i seg selv, men det var bare den utrolig irriterende overraskelsen av høye brøl og plutselige lysglimt som fikk folk til å skvette. Resten av handlingen var latterlig. Når folk begynner å le og riste på hodet midt i en skrekkfilm, er det noe galt. Jeg fatter ikke hvordan denne floppen har funnet veien inn på kinoen. Handlingsgrunnlaget er syltynt, og det var flere ganger jeg lurte på om de mente det her seriøst. Den er nesten verdt å se nettopp fordi den er så utrolig dårlig. Den havner nest øverst på dårlige filmer jeg har sett.
PS: når dere ser den, fokuser på først den delen hvor hovedpersonen Chris stifter igjen øyet til en eldgammel sigøyner med stiftemaskin, så kan dere telle hvor mange ganger denne sigøyneren ved navn Ganush, kaster opp i munnen på Chris. Jeg mistenker at de prøvde seg på å få folk til å grøsse skikkelig, og det klarte de i og for seg, men bare fordi det var latterlig ekkelt, som en utrolig dårlig Scary Movie.
Se klipp på youtube og le.

Jeg har fått innsikt i en av mine traits: jeg er en notorisk skrotnisse. Jeg tror jeg har utrolig god oversikt og ''neinei, jeg har ikke noe unødvendig skrap som ligger gjemt i et hjørne og samler støv!'' - EDIT: jeg har masse skrot som jeg overhodet ikke trenger, som ligger i esker og samler støv. Det eneste jeg er lykkelig for med mitt lille krypinn for øyeblikket, er at det er kjølig. Verden koker, og her sitter jeg og fryder meg i kulden. Moaha. UanSVETT, Jeg er nå den stolte eier av to store poser med skrot som ligger i søpla, og to poser med skrot jeg er for knyttet til, til å kaste. Sentimental verdi er sterke saker.

Jeg blir ikke overrasket om jeg er den eneste som orker å ta fatt på et slikt prosjekt i varmen? Folk som er mindre patetiske ligger på stranda eller bare rett ut et eller annet sted og slapper av. Jeg har da mine lyspunkter jeg og: Kathinka drar snart avgårde til London.:)
Dett var dett for nå tror jeg. I morgen er det byen, og lørdag er det barnevakt nok en gang.
So long.
Og jo forresten! Det er på tide å vaske når man finner edderkopper som har tatt bolig i bokhylla.

3 comments:

Elizabeth said...

Ok, hva skjer med gypsy-bitch?! Eller wtf hun er. Den filmen ser virkelig ikke bra ut.. :p

Og hvordan klarer du å rydde til sånn musikk? XDD

Stallen på søndag er bra;D

Miss Chameleon said...

Hehe...sitter fremdeles og er en smule flau over meg selv, som kom et lite pip...mhm...nei, et lite skrik under filmen.
Huff...og grøss...Neste gang blir det søren meg harry potter..
Tusen takk for en fin ettermiddag/ kveld.
Innlegg om den kvelden, kommer i løpet av morgendagen...

Merete*-' said...

Jeg må si jeg gleder meg en smule til å se den. du har skapt noen heftige forventinger nåP: