Thursday, February 05, 2009

Utfordring.

Ja. Jeg ble utfordret av Elissa, så jeg syntes det var litt gøy å faktisk gjøre det.
Dette bildet er... eh. I mappe nummer 6 og bilde nummer 6. Hva kan jeg si? Jeg brukte det i en skoleoppgave og det er et bilde av en kristen kirke i Kairo, Egypt. Den ble opprettet på 70-tallet og kom som en redning for slummen i byen som var sterkt preget av alkoholisme og arbeidsløshet. Det er den samme presten som opprettet kirken som driver den i dag. Området rundt kirken er omtrent det eneste rene området i Kairo siden det er tross alt ''søppelbyen'' vi snakker om, og det er ikke mange rene flekker her. I hvert fall; siden Egypt er et muslimsk land, er denne kristne kirken hatet av mange, men til nytte for utrolig mange andre. Myndighetene har sett det positive utfallet av å ha denne kirken der, og har derfor begynt med vakter under gudstjenestene så ingen skal gå til angrep på den kristne menigheten.
SÅ. Det var mitt bilde.:} Da utfordrer jeg MERETE.

3 comments:

Trine said...

Visste ikke at du blogget, Kathinka! Whaaaat?! :D Jeg er offisielt fan, tjohei!

Anonymous said...

Første tanken:
HVA er det du har bilder av på pc'en!?

Men så leste jeg resten og da var det ok:D Braa du tok utfordringen på strak arm, tihi. <3

Merete*-' said...

Jeg må innrømme jeg ikke helt vet hva utfordringen går ut påP; men I like it alot. nice work tinkus<3